close

 

 

「Joe Walsh - Life's Been Good」的圖片搜尋結果

 

Hi.我是Maggie。

從小就著老媽聽鄉村音樂(她最喜歡EaglesXD)

還記得那年去桃園聽他們的演唱會,Joe Walsh一出來就狂抽衛生紙(唱這首歌時)

現在看了歌詞更加能了解他這種幸福的美國人的生活型態

其實他生而為美國白人就已經領先很多一大步了。

話說這應該是我喜歡Eagles歌的前幾名...Anyway:)))

 

 

[Verse 1]
I have a mansion but forget the price

我有棟豪宅但忘了多少錢
Ain't never been there, they tell me it's nice

我從來都沒去過那,他們說很華美
I live in hotels, tear out the walls

我住在旅館,撕爛壁紙
I have accountants pay for it all

我的會計師會幫我收拾這些爛攤子

 

They say I'm crazy but I have a have a good time

他們說我瘋了但我玩得很開心
I'm just looking for clues at the scene of the crime

我旁觀著那犯罪現場(被他弄亂的牆)
Life's been good to me so far

人生目前為止都很棒啦

 

[Verse 2]
My Maserati does 185

我的瑪莎拉蒂能飆到185
I lost my license, now I don't drive

但我弄丟駕照,所以現在不開車了
I have a limo, ride in the back

我有台黑色長禮車
I lock the doors in case I'm attacked

我總關上門以防被偷襲

I'm making records, my fans they can't wait

我做很多唱片,粉絲都迫不及待
They write me letters, tell me I'm great

他們來信道說我的音樂很棒
So I got me an office, gold records on the wall

所以我給自己弄了間辦公室,把獎項掛在牆上
Just leave a message, maybe I'll call

給我來訊,也許我會回應你

 

Lucky I'm sane after all I've been through

很幸運經歷這一切後我仍神智清醒
[Bill Szymczyk]
Everybody, say I'm cool

一起說"我很酷"
[Jody Boyer]
He's cool!

"他很酷"
I can't complain but sometimes I still do

雖然不應再抱怨人生但有時候我還是會抱怨一下
Life's been good to me so far

人生目前為止都很棒啦

 

[Verse 3]
I go to parties sometimes until 4

我參加派對有時嗨到早上4點
It's hard to leave when you can't find the door

你知道找不到門很難離開吧(喝茫了?!)
It's tough to handle this fortune and fame

很難處理這堆財產和名聲
Everybody's so different, I haven't changed

大家都變了,而我還沒變

They say I'm lazy but it takes all my time

他們說我懶惰但那會浪費我很多時間
[Bill Szymczyk]
Everybody, say oh, yeah

一起說"oh, yeah"
[Jody Boyer]
Oh, yeah!

"oh, yeah"
I keep on goin' guess I'll never know why

我將永遠不知道為什麼(??)
Life's been good to me so far

人生目前為止都很棒啦

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()