close

 

 

相關圖片

 

這首歌作為魔戒哈比人前傳的主題曲,歌詞意境生動感人,Ed的聲音如索林的獨白,身為一族之首領的氣量於詞中真誠流露。

 

「thorin fire」的圖片搜尋結果

 

 

 

Oh, misty eye of the mountain below

噢,山中的氤氳霧氣
Keep careful watch of my brothers' souls

繼續謹慎守護著我兄弟們的靈魂
And should the sky be filled with fire and smoke

若天空應充斥火焰與煙霧
Keep watching over Durin's sons

也請你繼續守護著都靈的子孫

 

If this is to end in fire

如果一切將在戰火中了結
Then we should all burn together

那我們應共同燃盡生命
Watch the flames climb high into the night

看著火焰飆上夜空

Calling out father oh

高喊父輩之名
Stand by and we will

準備就緒後我們將
Watch the flames burn auburn on

望著烈焰赤紅地翻動
The mountain side

一路沿山頭而去

 

And if we should die tonight

而若今晚應命盡
Then we should all die together

那我們應執手而死
Raise a glass of wine for the last time

舉杯敬最後一次相聚

Calling out father oh

高喊父輩的名
Prepare as we will

準備就緒

Watch the flames burn auburn on

望著烈焰赤紅地翻動
The mountain side

一路沿山頭而去
Desolation comes upon the sky

而天空寂涼地俯瞰大地

 

Now I see fire

現在我見火焰
Inside the mountain

在山中肆虐
I see fire

我望著火焰
Burning the trees

燒著樹林
And I see fire

而我凝視火焰
Hollowing souls

靈魂已空虛
I see fire

凝視著火焰
Blood in the breeze

微風裡的熱血
And I hope that you remember me

只希望你永遠記得我

 

Oh, should my people fall

噢!若我的族人終將衰亡
Then surely I'll do the same

那我也將隨他們的命運而去
Confined in mountain halls

困於此山
We got too close to the flame

離火焰太近

Calling out father oh

呼喊父輩之名
Hold fast and we will

我們屹立不動

Watch the flames burn auburn on

望著烈焰赤紅地翻動
The mountain side

一路沿山頭而去
Desolation comes upon the sky

而天寂涼地俯瞰大地

 

Now I see fire

現在我見火焰
Inside the mountain

在山中肆虐
I see fire

我望著火焰
Burning the trees

燒著樹林
And I see fire

而我凝視火焰
Hollowing souls

靈魂已空虛
I see fire

凝視著火焰
Blood in the breeze

微風裡的熱血
And I hope that you remember me

希望你永遠記得我

 

And if the night is burning

而若夜晚燃燒
I will cover my eyes

我會捂住雙眼
For if the dark returns

因為黑暗的再臨
Then my brothers will die

意味兄弟們全喪命
And as the sky is falling down

而隨著夜空回返
It crashed into this lonely town

黑暗衝入這孤寂的小鎮
And with that shadow upon the ground

留下遍地陰影
I hear my people screaming out

我聽見族人痛苦地尖叫

 

Now I see fire

現在我見火焰
Inside the mountain

在山中肆虐
I see fire

我望著火焰
Burning the trees

燒著樹林
And I see fire

而我凝視火焰
Hollowing souls

靈魂已空虛
I see fire

凝視著火焰
Blood in the breeze

風中熱血沸騰

 

I see fire (oh you know I saw a city burning out) (fire)

我凝視火焰(噢!我建一座城燃燒殆盡)
And I see fire (feel the heat upon my skin, yeah) (fire)

我凝視火焰(感到皮膚上的灼熱)
And I see fire (uh-uh-uh-uh) (fire)

我凝視火焰
And I see fire burn auburn on the mountain side

望著烈焰赤紅地在山頭間翻動

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()