close

Katy Perry這首歌實在是太動人心弦了!

用一首歌告訴大家自己已經找到真愛步入禮堂,甚至連孩子都有了,

真的是很有效率啊(請認真)

這首歌敘述著女孩對於婚姻的期待和恐懼,

一方面為找到自己的幸福而快樂,另一方面也會懼怕婚姻的來到,

是一種五味雜陳的心情,在這首歌都展現了出來。

 

啊由於版主也沒穿過白婚紗結過婚啦(連對象在哪都還是個問題)

所以大概就介紹到這邊

很好聽的一首歌!

 

[Verse 1]

You love the hell out of me

你深深愛著我

And Heaven's where we could be

我們能夠至死不渝

I've stood on the edge of love

我曾佇立於愛情邊上

But never took the leap

卻從未想過嘗試

And you took my armor off

而你使我褪去武裝

And did it delicately

小心翼翼呵護著我

And I let my guard down

然後我卸下心防

To show you what's underneath

讓你看盡我內心底層

 

[Pre-Chorus]

Thank God that you were man enough to come

感謝上帝是你來到我身旁

Answer my mama's prayers

應允我母親的祈禱

You asked the question, I said, "Yes"

你向我求婚之時,我說:「我願意」

But I'm scared

但我是害怕的

 

[Chorus]

'Cause I've never worn white

因為我從未穿上白色婚紗

But I wanna get it right

而我想做到最好

Yeah, I really wanna try with you

我真的想試著與你攜手人生

No, I've never worn white

不,我未曾穿上白色婚紗

But I'm standin' here tonight

但今晚我站在這兒

'Cause I really wanna say "I do"

因為我很想親口告訴你: 「我願意」

I do

我願意

 

[Verse 2]

See us in sixty years with a full family tree (I do)

我能看見六十年後兒孫滿堂的場景(我願意)

Give my blood, sweat, and tears to reach our destiny (I do)

付出血水汗水與淚水,走向我們共同的命運(我願意)

'Cause love is a minefield, let's take this war, baby (I do)

如果愛是地雷區,讓我們打下這場仗,寶貝(我願意)

'Cause at the end of it all, I choose you and you choose me (I do)

因為直到人生最後,我還是選擇你,你仍然選擇我(我願意)

 

[Pre-Chorus]

Thank God I was woman enough to come

感謝上帝將我帶到你身邊

Answer your father's prayers

兌現你父親的祈求

You asked the question

當你向我求婚時

I could tell you were scared

我告訴你我是害怕的

 

[Chorus]

'Cause I've never worn white

因為我從未穿上白色婚紗

But I wanna get it right

而我想做到最好

Yeah, I really wanna try with you

我真的想試著與你攜手人生

No, I've never worn white

不,我未曾穿上白色婚紗

But I'm standin' here tonight

但今晚我站在這兒

'Cause I really wanna say "I do"

因為我很想親口告訴你: 「我願意」

I do

我願意

 

[Bridge]

Now let's dance with each other (Dance with each other)

此刻我們一起翩翩起舞

Mixing all of our colors

五彩繽紛

It's so easy to surrender

人其實很容易屈服

When you finally find forever

當你終於找到你永恆的歸屬

 

[Chorus]

No, I've never worn white, no

不,我從未穿上白色婚紗,不

But I really wanna try with you

我真的想試著與你攜手人生

Yeah, I've never worn white

我未曾穿上白色婚紗

But I wanna get it right

而我想做到最好

'Cause I really wanna say "I do"

因為我很想親口告訴你: 「我願意」

 

[Outro]

'Cause I do

因為我願意

Oh, I do, yeah, yeah

噢,我願意,我願意

I do

我願意

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()