close

「bereavement」的圖片搜尋結果

這首歌是Green Day主唱Billie Joe寫給他父親的歌,他的父親Andy Armstrong於"Safeway"內當貨車司機,他也是一名鼓手。他於1982年9月10日因癌症去世,當時Billie Joe只有十歲。父親的喪禮後,他把自己鎖在房內,媽媽來敲他的門時,他只說了一句:

"Wake me up when September ends

當九月將盡時,喚醒我吧"

----------------------------------------------------------------

就像是不想再走過傷心地,因為喪父之痛沉重,年幼的Billie才會不想生活在九月這個令他心碎的月份。歲月如梭,幾年後他與朋友創立了樂團,脫離母親、開始獨立,做音樂初期的日子艱辛,

 

Summer has come and passed

夏日來了又走
The innocent can never last

人不可能永保單純
Wake me up when September ends

喚醒我吧,當九月將盡時
Like my father's come to pass

像我父親的逝世
Seven years has gone so fast

七年的光陰似箭
Wake me up when September ends

喚醒我吧,當九月將盡時

 

[Chorus]
Here comes the rain again

又下了場雨
Falling from the stars

從晴朗的星空一絲絲落下
Drenched in my pain again

一次次浸溼在我的痛苦中
Becoming who we are

才成為了我現在的模樣
As my memory rests

回憶漸漸平息
But never forgets what I lost

但我忘不了所失去的
Wake me up when September ends

喚醒我吧,當九月將盡時

 

[Verse 2]
Summer has come and passed

夏日來了又走
The innocent can never last

人不可能永保單純
Wake me up when September ends

喚醒我吧,當九月將盡時
Ring out the bells again

學校的鐘聲又響起
Like we did when spring began

像每年初春新學期的開始
Wake me up when September ends

喚醒我吧,當九月將盡時

 

[Chorus]
Here comes the rain again

又下了場雨
Falling from the stars

從晴朗的星空中一絲絲落下
Drenched in my pain again

一次次浸溼在我的痛苦中
Becoming who we are

才成為了我現在的模樣
As my memory rests

回憶漸漸平息
But never forgets what I lost

但我忘不了所失去的
Wake me up when September ends

喚醒我吧,當九月將盡時

 

[Verse 3]

Summer has come and passed

夏日來了又走
The innocent can never last

人不可能永保單純
Wake me up when September ends

喚醒我吧,當九月將盡時
Like my father's come to pass

像我父親的逝世
Twenty years has gone so fast

已經過去20年了呀
Wake me up when September ends

喚醒我吧,當九月將盡時

[Outro]
Wake me up when September ends

喚醒我吧,當九月將盡時
Wake me up when September ends

喚醒我吧,當九月將盡時

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()