close

又是首偶然聽見,一聲入耳的歌曲。

歌詞寫得很美也很明瞭,

無論是情人、家人或朋友都很適合唱給他們聽呢。

 

[Chorus: Katie Sky]

I see your monsters

我看見你心中的惡魔

I see your pain

我看見你的痛苦

Tell me your problems

將你的難題全告訴我

I’ll chase them away

我會將之一一驅離

I’ll be your lighthouse

讓我成為你的燈塔

I’ll make it okay

讓一切重回正軌

When I see your monsters

當我看見你心中惡魔

I’ll stand there so brave

我將勇敢伴你身旁

And chase them all away

將牠們一一驅逐

 

[Verse 1: Timeflies]

A cup of coffee still steaming

咖啡還冒著氣泡

Staring back at me and it’s blacker than the night now

看看此刻的我比以往更加黯淡

I’m awake but still sleeping

清醒的身軀,沉睡的心靈

I keep telling myself I’ll be alright (I won’t)

不斷告訴自己,我會好的

And I know it can’t get worse than today

沒有什麼能比今天更糟了

Sitting here and she’s trying to rehearse what to say

她不停地重複相同的話

See, she’s in the bathroom hoping I’m not in earshot

看吧,她還在浴室裡期盼著我聽不見她的話語

While she’s getting used to the sound of a teardrop (Splash)

邊掩飾她的啜泣聲

It hits the tile

壓倒了最後一根稻草

And I know it’s been a while since you seen me

你看見那樣的我已經是好一陣子的事了

Smile and laugh like I used to

我微笑、我笑著,就像以往一樣

I’ve been in denial since it happened

我欺騙著自己

Just take me to the past

好讓這一切過去

Cuz I just can’t imagine losing you (too)

因為我實在無法想像失去妳

I can’t explain this so I’ll keep it all inside

怎麼解釋?所以只能放在內心深處

Wear my pain, but it’s masked by my pride

身穿苦痛,卻被我的自尊遮掩

She came to hold me and she cried

她抱住我,然後哭了

Told me this as she stared into my eyes, said

雙眼凝視著我,說道

 

[Chorus: Katie Sky]

I see your monsters

我看見你心中的惡魔

I see your pain

我看見你的痛苦

Tell me your problems

將你的難題全告訴我

I’ll chase them away

我會將之一一驅離

I’ll be your lighthouse

讓我成為你的燈塔

I’ll make it okay

讓一切重回正軌

When I see your monsters

當我看見你心中惡魔

I’ll stand there so brave

我將勇敢伴你身旁

And chase them all away

將牠們一一驅逐

 

[Verse 2: Timeflies]

I can’t, you won’t like what you see

我不能,妳不會喜歡妳看見的

If you were in my head and had to hear my plea

如果妳能進入我腦海,聽見我的祈求

It’s like, I can’t believe this is happening to me

就好像。我不敢相信這種事會發生在我身上

And could someone please shut this fucking answering machine

有沒有人能他媽關掉這台解答機器

So I can start leaving these messages

好讓我留下這些訊息

That you will never get

永遠不讓妳收到

And all these cries for help

和那些求救的淚水

You’ll never see and never check

妳將永遠不會看見,也不必確認

But I guess it’s easy for you to leave me

然而我猜,離開我對妳來說很容易吧

But believe me

但請相信我

See this isn’t something that Imma just forget

看見這些不意味著我想遺忘

I would trade it all for one more minute

我願意用這一切來交換多和妳相處一分鐘

Don’t you see I really need you to talk to

難道妳看不見我多渴望和妳說話嗎

I’m still sitting here wondering who did it

我仍坐在原地,不解是誰做了這些

While I’m staring out our front door

我盯著家的前門

Knowing you’ll never walk through

知道妳永遠不會走進門了

Said you’d come right back

回來吧

And now you’re gone like that

離開我的妳

A blank stare as I stand so alone

無論我看哪都是一片空白

And know you’re never coming home (damn)

而妳永遠不會回來了吧(該死)

 

[Chorus: Katie Sky]

I see your monsters

我看見你心中的惡魔

I see your pain

我看見你的痛苦

Tell me your problems

將你的難題全告訴我

I’ll chase them away

我會將之一一驅離

I’ll be your lighthouse

讓我成為你的燈塔

I’ll make it okay

讓一切重回正軌

When I see your monsters

當我看見你心中惡魔

I’ll stand there so brave

我將勇敢伴你身旁

And chase them all away

將牠們一一驅逐

 

[Verse 3: Timeflies]

I got a heart made of fool’s gold

我的心為愚人之金

Got me feeling so cold

使我看來冷漠

You keep chipping away

妳若即若離

All the promises that I told

那些我許下的誓言

Felt like I was on those

感覺好像

But keep slipping away

正一一離我而去

I want nobody else

我不需要任何人

But it’s hard to get to know me

但我不是個好以理解的人

When I don’t know myself

因為連我都不懂我自己

And it helps

正好

Cause I felt

我感覺

I was down, I was out

我失落,我墮落

Then you looked at me now

而此刻妳看著我

And said

說著

 

[Chorus 2: Katie Sky]

I see your monsters

我看見你心中的惡魔

I see your pain

我看見你的痛苦

Tell me your problems

將你的難題全告訴我

I’ll chase them away

我會將之一一驅離

I’ll be your lighthouse

讓我成為你的燈塔

I’ll make it okay

讓一切重回正軌

When I see your monsters

當我看見你心中惡魔

I’ll stand there so brave

我將勇敢伴你身旁

 

 [Chorus: Katie Sky]

I see your monsters

我看見你心中的惡魔

I see your pain

我看見你的痛苦

Tell me your problems

將你的難題全告訴我

I’ll chase them away

我會將之一一驅離

I’ll be your lighthouse

讓我成為你的燈塔

I’ll make it okay

讓一切重回正軌

When I see your monsters

當我看見你心中惡魔

I’ll stand there so brave

我將勇敢伴你身旁

And chase them all away

將牠們一一驅逐

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()