close

儘管歌詞提到了已經失去耐性,卻在副歌中不斷不斷地告訴自己:

沒什麼大不了的

在紀錄片中Avicii對於做音樂本身就是一個受夠了,卻又不能停下的工作循環,

這首歌聽來令人心疼,尤其他寫到了派對將永遠地結束,去找別人吧

更加說明了他根本無法從狂歡中得到快樂。

他不停的挑戰自我,卻得不到他所要的境界,

身為Avicii,或許真的太辛苦太辛苦了

 

[Verse 1]

I swear I'm losing patience

我發誓我的耐心已磨滅殆盡

For all of these fucking situations

去面對那他媽的處境

And I swear I never say shit

我發誓我從來沒該死的說出口

But this time I'm gonna say it

但現在我想要開口說說

 

[PreChorus]

When the record's on the final song

當錄完了最後一首歌曲

And the parties will be long, long gone

派對將永遠永遠地結束

All the pretenders and the hangers on

妄想者們,迫害者們

Can go find themselves another one

去找尋其他人來滿足你們吧

 

[Chorus]

But it ain't a thing, yeah

沒事的,耶

But it ain't a thing

沒事的

But it, but it ain't a thing, yeah

沒甚麼大不了

But it, but it ain't a thing

沒事的

It ain't a thing, baby

沒事的,寶貝

 

[Post-Chorus]

Hey, it ain't a thing, baby

嘿,沒事的,寶貝

 

[Verse 2]

I swear I'm losing patience (For all of these, for all of these)

我發誓我的耐心已磨滅殆盡(對於你們,你們每個人)

All of these fucking altercations

以及那些他媽的爭吵

Yeah, and I swear I never say shit (Said, never said shit, did I?)

我發誓我從來沒該死的說出口(我沒該死的說過吧,沒有吧?)

But this time I really mean it

但這次我真的想表示一下

 

[Pre-Chorus]

When the record's on the final song

當錄完了最後一首歌曲

And the parties will be long, long gone

派對將永遠永遠地結束

All the pretenders and the hangers on

妄想者們,迫害者們

Can go find themselves another one

去找尋其他人來滿足你們吧

 

[Chorus]

But it ain't a thing, yeah

沒事的,耶

But it ain't a thing

沒事的

But it, but it ain't a thing, yeah

沒甚麼大不了

But it, but it ain't a thing

沒事的

It ain't a thing, baby

沒事的,寶貝

 

 

[Post-Chorus]

It ain't a thing, baby

沒事的,寶貝

 

[Chorus]

But it ain't a thing, yeah

沒事的,耶

But it ain't a thing

沒事的

But it, but it ain't a thing, yeah

沒甚麼大不了

But it, but it ain't a thing

沒事的

It ain't a thing, baby

沒事的,寶貝

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()