close

 

I hurt myself today

今天,我弄傷了自己
To see if I still feel

只為了看我是否仍活著
I focus on the pain

唯有疼痛能引起我的關注
The only thing that's real

我世界裡唯一真實的事物
The needle tears a hole

那針刺穿了一個洞
The old familiar sting

熟悉的痛楚襲來
Try to kill it all away

想忘卻的回憶
But I remember everything

但它們烙印於腦中

 

[Chorus]
What have I become

我成了什麼模樣?
My sweetest friend?

我最親愛的朋友。
Everyone I know

平生相識的人
Goes away in the end

最終都化作塵土
And you could have it all

你儘管拿走
My empire of dirt

我穢土般的帝國
I will let you down

我依舊會讓你失望
I will make you hurt

我會再次深深地傷害你

 


I wear this crown of thorns

我頭戴荊棘王冠(allusion to chirst-like figure, Gospel Matthew)
Upon my liar's chair

卻坐上謊言編織的椅子
Full of broken thoughts

破碎的想法
I cannot repair

我無法將它們拼補為一
Beneath the stains of time

對過往錯誤的懊悔之下
The feelings disappear

情感全都消散
You are someone else

你有了新的角色
I am still right here

而我仍在這裡

 


If I could start again

若能重新來過
A million miles away, I would keep myself

我會將自己遠離這一路的崎嶇
I would find a way

我會找到一條新的道路

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()