close

 

Bob Dylan 的歌詞要一番研究才知道他作詞的巧思

 

個人覺得Adele唱得最好聽

 

 

 

When the rain is blowing in your face

當雨點打在你的臉龐
And the whole world is on your case

當世界批評、數落你時
I could offer you a warm embrace

我能給你我溫暖的懷抱
To make you feel my love

讓你感受我對你的愛

 


When the evening shadows and the stars appear

當夜幕低垂、星子隱現
And there is no one there to dry your tears

沒有人為你擦乾淚水時
I could hold you for a million years

我能擁抱著你千年萬年
To make you feel my love

讓你感受我對你的愛

 


I know you haven't made your mind up yet

我知道你還在猶豫
But I will never do you wrong

但我永遠都不會錯待你
I've known it from the moment that we met

從相遇那刻起我便了然於心
No doubt in my mind where you belong

你在我生命中的重要性

 


I'd go hungry, I'd go black and blue and

我願意捱餓、也願意遍體鱗傷
I'd go crawling down the avenue

我願意沿街爬行
There's nothing that I wouldn't do

任何事我都願意去做
To make you feel my love

只為了讓你感受我對你的愛

 


The storms are raging on the rollin' sea

風暴於翻騰的海上肆虐
And on the highway of regret

橫掃在名為後悔的高速公路
The winds of change are blowing wild and free

多變的風正狂野不羈地吹
You ain't seen nothing like me yet

你還沒見過我的厲害呢 (敘事者的威力比風暴、多變的風更強大)

 


I could make you happy, make your dreams come true

我會讓你開心,幫你一起實現你的夢想
Nothing that I wouldn't do

我願意為你做任何事
Go to the ends of the earth for you

我願意為你到海角天涯
To make you feel my love

讓你感受我對你的愛
 

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()