close

完成第三首~~

我喜歡她用著簡單的辭彙卻展現魄力的寫歌方式,

聽著這首歌你會發現原本迷惘的心到最後都有了解答,

這世界不是缺少美,而是缺少發現。

你不曾瞭解過自己,又要別人如何理解你?

其實都是心境的問題罷了,

真正重要的東西用眼睛是看不見的,唯有用心才能看得清楚啊!

 

[Verse 1]

I've been to all the parties and it wasn't there

狂歡過不少派對,如今我感受不到絲毫樂趣

I followed where my heart leads, it wasn't there

一路跟隨著我的心向前,如今卻沒了方向

Screamed at the top of my lungs and no one cared

曾達到人生巔峰,眾人為我狂歡卻沒人在乎過我

Oh, oh, oh

I've searched up on the mountaintops, it wasn't there

我想尋覓著攻頂的方法,卻怎麼也找不到

I drove a Maserati, no fulfillment there

開著名車,卻一點兒也不感滿足

I've run around the whole damn world to get back here

繞了整個世界一圈卻又回到原點

Oh, oh, oh

 

[Chorus]

Now let me feel high when I'm sober

在我清醒時能否給我點愉悅

Let me feel young when I'm older

在我年老時能否感受點年少不羈

Let me feel proud when it's over

在人生結束之時讓我深感光榮

I finally realized, all of this time

最後我明白,這一切的一切

It was in me

全取決於我

All along, it was in me

一直一來,都不過是我怎麼看待自己

 

[Verse 2]

I took the time to listen and I found it here (Ahh)

花了不少時間聽取歌裡的真諦,我也找到了

I stopped to see the vision and it was clear (Ahh)

不再用眼見為憑的方式看待是非,我也很清楚

Everyone's got an opinion but I don't care

每個人都有著不同的想法意見,而我一點也不在乎

Oh, oh, oh

 

[Chorus]

Now let me feel high when I'm sober

在我清醒時能否給我點愉悅

Let me feel young when I'm older

在我年老時能否感受點年少不羈

Let me feel proud when it's over

在人生結束之時讓我深感光榮

I finally realized, all of this time

最後我明白,這一切的一切

It was in me

全取決於我

All along, it was in me

一直一來,都不過是我怎麼看待自己

 

[Bridge]

Oh, and I

噢,我

All I needed was a little faith in my life

一生僅需要點信念罷了

All I needed was a little trust in myself

僅僅需要多相信些自己

All I needed was to find the truth in my heart

我不過只需要在自己心中尋覓真相而已

Ah, ah, ah

 

[Chorus]

Now let me feel high when I'm sober

在我清醒時能否給我點愉悅

Let me feel young when I'm older

在我年老時能否感受點年少不羈

Let me feel proud when it's over

在人生結束之時讓我深感光榮

I finally realized, all of this time

最後我明白,這一切的一切

It was in me

全取決於我

All along, it was in me

一直一來,都不過是我怎麼看待自己

 

All along, it was in me

一直一來,都不過是我怎麼看待自己

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()