「sting」的圖片搜尋結果

 

 

翻這首歌時腦海裡跳出的第一位英國紳士就是

 

金牌特務裡的Colin Firth

「colin firth kingsman」的圖片搜尋結果

 

「colin firth kingsman」的圖片搜尋結果

 

還有他在傲慢與偏見中飾演的Darcy

 

「colin firth DARCY」的圖片搜尋結果

 

 

第二個浮現的身影就是Mycroft Holmes

(誰叫他第一次出場就是西裝+雨傘

 

相關圖片

 

「mycroft holmes」的圖片搜尋結果

 

 

第三個就是Daniel Day-Lewis囉

 

 

 

 

 

「daniel day lewis」的圖片搜尋結果

 

 

 

 

"Englishman In New York"

紐約的英國佬

 

(官方MV下有好多有趣的留言XDD)

 

 

 

I don't drink coffee I take tea my dear

親愛的我不喝咖啡但請給我杯茶

I like my toast done on one side

吐司只烤其中一面就好

And you can hear it in my accent when I talk

而我的口音顯而易見

I'm an Englishman in New York

我是在紐約的英國佬

 

See me walking down Fifth Avenue

看我走下第五大道

A walking cane here at my side

握著一只手杖

I take it everywhere I walk

我隨時都帶著它

I'm an Englishman in New York

我是在紐約的英國佬

 

I'm an alien, I'm a legal alien

作為合法僑居的外國人,我在這格格不入

I'm an Englishman in New York

我是在紐約的英國佬

I'm an alien, I'm a legal alien

作為合法僑居的外國人,我在這格格不入

I'm an Englishman in New York

我是在紐約的英國佬

 

 

If "Manners maketh man" as someone said

如果像俗說的「禮節成就不凡的人」

Then he's the hero of the day

那他就是今日英雄

It takes a man to suffer ignorance and smile

因為人很難在被忽視後還保持微笑

Be yourself no matter what they say

堅持做自己吧,別人的話聽聽就好

 

I'm an alien, I'm a legal alien

我是外國人,合法僑居的外國人

I'm an Englishman in New York

我是在紐約的英國佬

I'm an alien, I'm a legal alien

作為合法僑居的外國人,我在這格格不入

I'm an Englishman in New York

我是在紐約的英國佬

 

Modesty, propriety can lead to notoriety

謙虛、得體變得惡名昭彰

You could end up as the only one

你可能是唯一堅守這些美德的人了

Gentleness, sobriety are rare in this society

紳士風度、莊重早已是社會上不可多得的美德

At night a candle's brighter than the sun

夜裡的燭火比太陽耀眼

 

 

Takes more than combat gear to make a man

正面交火是下下策

Takes more than a license for a gun

槍砲彈藥是下下策

Confront your enemies, avoid them when you can

對抗你的敵人,是盡量避免衝突

A gentleman will walk but never run

紳士只穩健的走而從不慌張的跑

 

If "Manners maketh man" as someone said

如果有人說「禮節成就不凡的人」

Then he's the hero of the day

那他就是今日英雄

It takes a man to suffer ignorance and smile

因為人很難在被忽視後還保持微笑

Be yourself no matter what they say

但你還是忠於自己的原則 [3x]

 

I'm an alien, I'm a legal alien

我是外國人,合法僑居的外國人

I'm an Englishman in New York

我是在紐約的英國佬

I'm an alien, I'm a legal alien

作為合法僑居的外國人,我在這格格不入

I'm an Englishman in New York

我是在紐約的英國佬

arrow
arrow
    文章標籤
    Sting 英文歌
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()