close

時隔六年發歌的愛黛兒帶著這首”Easy On Me”回來了。

這首歌是獻給她的前夫和他九歲的兒子,

回答她兒子的疑問:是不是不愛父親了?

講述自己對於這場婚姻的感受,以及年少成名失去的選擇權,求得兒子的原諒。

 

[Verse 1]

There ain't no gold in this river

這條愛河裡再沒真金

That I've been washin' my hands in forever

我早從永恆的愛情中掙脫

I know there is hope in these waters

我明白這之中仍有希望

But I can't bring myself to swim

但我不能夠自欺欺人

When I am drowning in this silence

當我沉淪在這場悄聲的愛戀裡頭

Baby, let me in

寶貝,讓我深入了解你

 

[Chorus]

Go easy on me, baby

原諒我吧,寶貝

I was still a child

我還只是個孩子

Didn't get the chance to

還未曾有機會

Feel the world around me

去感受這偌大的世界

I had no time to choose what I chose to do

便丟失了選擇的權利

So go easy on me

所以求求你,放過我吧

 

[Verse 2]

There ain't no room for things to change

事情已經到了無法扭轉的地步

When we are both so deeply stuck in our ways

我們都是如此的執著

You can't deny how hard I have tried

你不能否認我已用盡全力

I changed who I was to put you both first

將你們擺在第一順位去改變自己

But now I give up

而現在我再也不願這麼做了

 

[Chorus]

Go easy on me, baby

原諒我吧,寶貝

I was still a child

我還只是個孩子

Didn't get the chance to

還未曾有機會

Feel the world around me

去感受這偌大的世界

I had no time to choose what I chose to do

便丟失了選擇的權利

So go easy on me

所以求求你,放過我吧

 

[Bridge]

I had good intentions

我也曾經有著美好的念想

And the highest hopes

滿懷至高的希望

But I know right now

但我知道此時此刻

It probably doesn't even show

大概都已經幻滅了吧

 

[Chorus]

Go easy on me, baby

原諒我吧,寶貝

I was still a child

我還只是個孩子

Didn't get the chance to

還未曾有機會

Feel the world around me

去感受這偌大的世界

I had no time to choose what I chose to do

便丟失了選擇的權利

So go easy on me

所以求求你,放過我吧

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()