[Verse 1]
The fireplace is burning bright, shining all on me

爐火熾盛,照映著我
I see the presents underneath the good old Christmas tree

走入回憶,我看著那棵聖誕樹下的禮物
And I wait all night 'til Santa comes to wake me from my dreams

我等了一整晚,等待聖誕老人喚醒我
Oh, why? Cause that's Christmas to me

噢,為什麼呢? 因為這就是聖誕節對我的意義

 

[Verse 2]
I see the children play outside, like angels in the snow

我看著外面玩耍的孩童,他們就像雪中的天使
While mom and daddy share a kiss under the mistletoe

而此刻爸爸媽媽在榭寄生下親吻
And we'll cherish all these simple things wherever we may be

無論在哪我們都會珍視這些美好事物
Oh, why? Cause that's Christmas to me

噢,為什麼呢? 因為這就是聖誕節對我的意義

 

[Chorus]
I've got this Christmas song in my heart

這首聖誕歌永存我心
I've got the candles glowing in the dark

在黑暗中我總是點亮燭火
I'm hanging all the stockings by the Christmas tree

我把長筒襪掛在聖誕樹上
Oh, why? Cause that's Christmas to me

噢,為什麼呢? 因為這就是聖誕節對我的意義

 

[Verse 3]
I listen for the thud of reindeer walking on the roof

聖誕夜,我聽著麋鹿走在屋頂上的扣扣蹄聲
As I fall asleep to lullabies, the morning's coming soon

當我在搖籃曲中沉睡,聖誕節很快就要來臨
The only gift I'll ever need is the joy of family

我唯一需要的禮物是家庭的歡樂
Oh, why? Cause that's Christmas to me

噢,為什麼呢? 因為這就是聖誕節對我的意義

 

[Bridge]
Oh, the joy that fills our hearts and makes us see

噢,那喜悅填滿了我們的心靈,讓我們明白
Oh, why? Cause that's Christmas to me

噢,為什麼呢? 因為這就是聖誕節對我的意義

 

[Chorus 2]
 

I've got this Christmas song in my heart

這首聖誕歌永存我心
I've got the candles glowing in the dark

在黑暗中我總是點亮燭火
And then for years to come we'll always know one thing

而在未來我們也會知道這件真理
That's the love that Christmas can bring

就是聖誕節帶來的愛
Oh, why? Cause that's Christmas to me

噢,為什麼呢? 因為這就是聖誕節對我的意義

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 beckyxmaggie 的頭像
    beckyxmaggie

    籬籬刻思歌詞翻譯

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()