close

來自冰雪奇緣2 <Frozen 2> 原聲帶裡一首歌曲,我個人覺得比這次的主題曲更得我心XD

是我我可能會把這首當主題曲(你誰?

不過因為我還沒時間去看電影,所以沒辦法告訴你們什麼感想。

會去的希望

這首歌曲整個就很Elsa,很瀟灑做自己的那種感覺,

我朋友說她覺得這部電影就是女戰士征服雪地這樣

被講的很像權力遊戲(?!

很喜歡歌曲最後那段歌詞,找了漫漫一生的人,原來就是自己呢~

希望你們喜歡我的翻譯哈,應該有發現我越來越少翻了(誰理你

理由沒有別的,因為我轉戰韓飯圈啦

(GD再入伍一次我就有更多動力翻英文歌,要怪就怪他吧(別鬧))

Maggie又不是那種平凡人類(),所以部落格就越來越少更新了。

好廢話有點多,就是想表達一下

 

[Verse 1: Elsa]

Every inch of me is trembling

我全身無一不懺動

But not from the cold

可並非自於嚴寒

Something is familiar

有些事情總似曾相識

Like a dream I can reach but not quite hold

像美夢成真卻無可維持

I can sense you there

我能將這份感覺傾訴予你

Like a friend I've always known

把你當成好朋友一樣

I'm arriving

我來了

And it feels like I am home

感覺自由自在

 

[Pre-Chorus: Elsa]

I have always been a fortress

我總是自我防備

Cold secrets deep inside

冰冷的秘密藏於心底

You have secrets, too

你也有著秘密

But you don't have to hide

可你不必隱瞞

 

[Chorus 1: Elsa, Siren]

Show yourself

放開自我吧

I'm dying to meet you

我無疑會去見你

Show yourself

放開自我

It's your turn

這回輪到你了

Are you the one I've been looking for

你是不是我苦苦追覓地人

All of my life?

於我終其一生

Show yourself

放開自我

I'm ready to learn

我已學會

 

Ah-ah, ah-ah

Ah-ah, ah-ah-ah

 

[Verse 2: Elsa]

I've never felt so certain

我從未有過安定感

All my life I've been torn

我的一生蹂躪不堪

But I'm here for a reason

但總有我存在的理由

Could it be the reason I was born?

那能夠是我誕生的理由嗎?

I have always been so different

生來與眾不同

Normal rules did not apply

不再有平凡規矩

Is this the day?

是今天嗎?

Are you the way

你即是那條路

I finally find out why?

我可算是找到疑問的終點嗎?

 

[Chorus 2: Elsa]

Show yourself

放開自我

I'm no longer trembling

我不再顫抖

Here I am

是的,我就在這裡

I've come so far

我長途跋涉

You are the answer I've waited for

你便是我苦等的解答

All of my life

漫漫人生裡

Oh, show yourself

噢,放開自我吧

Let me see who you are

讓我看看真正的你

 

[Bridge: Elsa]

Come to me now

現在走向我

Open your door

敞開你心門

Don't make me wait

別讓我等待

One moment more

一刻都不要

 

Come to me now

現在走向我

Open your door

敞開你心門

Don't make me wait

別讓我等待

One moment more

一刻都不要

 

[Verse 3: Choir, Iduna, Elsa]

Where the north wind meets the sea (Ah-ah, ah-ah)

當北風遇見海洋

There's a river (Ah-ah, ah-ah)

有條河流

Full of memory (Memory, memory)

滿載回憶

Come, my darling, homeward bound

來吧,親愛的,回家吧

I am found

我已將之找到

 

[Chorus 3: Elsa & Iduna, Iduna & Choir, Elsa, Choir]

Show yourself

放開自我

Step into the power

一步步展現力量

Throw yourself

豁出自我

Into something new

直搗新的事物

You are the one you've been waiting for

你便是你始終在尋找的那個人

All of my life (All of your life)

終其一生

Oh, show yourself

噢,放開自我吧

 

[Outro: Elsa, Choir]

Ah-ah, ah-ah

Ah-ah, ah-ah

Ah-ah, ah-ah

Ah-ah, ah-ah

Ah-ah, ah-ah

Ah-ah, ah-ah

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()