close

聖誕節來點特別的XD

因為覺得Bigbang的歌詞實在寫得太好,

所以版主我就手癢來冒充一下略懂韓文好了...

附上英文歌詞的原因不為別的,

只是想表達我是從英文直翻過來,

一定會有些誤差,但是我相信已經是大概了就別苛刻了吧~

以此紀念一下我是愛著Bigbang的(換句話說就是自己翻得很爽啦哈哈哈)

這首歌就是一個「噢,這該死的世界啊!」

真的寫得很可愛,每一句都讓我笑開懷XD

erry Christmas!!

 

제발 잘난 척하지

Stop acting like you’re all that

別裝出一副自以為是的樣子

알고 보면 네가 제일 불쌍해

You’re actually the most pathetic

事實上你才是最病態的那個人

그래 자극 시켜봐

Yeah, try to provoke me even more

好吧,就試著挑釁我吧

잠깐 재미라도 있게

So I can have some fun for a moment

讓我可以暫且放縱一會

 

쫓다 권력 쫓다 명예만 쫓다

If you only chase after money, power and fame

如果你只追逐金錢,權利及名氣

가랑이가 찢어져 자빠질 테니까

Your crotch is gonna rip and you’re gonna fall

你的褲擋會破裂,然後身敗名裂的

사랑 좋다 우정 좋다 말들 하지만

They say love is good, friendship is good

人們總說愛情很美好,友情很美好

각오해 뒤통수가 시릴 테니까

But be warned, the back of your head might be in pain

但請小心,你背後有可能會被捅一刀

 

Hey doctor doctor 살려줘요

Hey doctor doctor, please save me

嘿,醫生啊醫生,請救救我吧

돌아버리겠으니까

Because I’m about to go insane

因為我已瀕臨崩潰邊緣

어설픈 말들로 둘러대지 말고

Stop trying to awkwardly change the subject

別再用笨拙的方式曲解我的重點

Hear me say

Hear me say

聽我說

 

 

진짜 이씨-

oh,really-

噢,該死的

 

맨정신이 힘들어

It’s hard for me to be sober

清醒這件事對我來說太難了啦

아무것도 수가 없어

I can’t do anything

我什麼都做不好

맨정신이 제일 싫어

I hate being sober

我討厭清醒的自己

없인 잠들 수가 없어

I can’t fall asleep without you

沒了你我根本睡不著覺

 

시간은 더럽게 가고 나이만 들어 죽은 살아

Time is so damn slow,I’m just growing old,

時間該死的慢慢流逝,我只是一直在變老

일은 더럽게 많은데 하고 싶은 하나도 없어

I live like I’m dead,I have so many damn things to do, but I have nothing that I want to do

活死人一樣的我,該做的該死的事情很多,真正想做的卻一件都沒有

 

 

세상이 내겐 차갑고

The world is cold to me

這世界對我如此冷漠

시선은 따갑지

People’s eyes are prickling on me

人們的眼睛對著我指指點點

어른 같지만 어린아이 작은 키만 훌쩍 자랐지

I seem like an adult but I’m really a child that’s really tall

我看起來似乎是個成人,但其實我只是長得比較高的孩子

어릴 낭만은 사라진 환상

My young dreams are just faded fantasies

年少時的夢想全是消逝後的遐想

기분은 광활한 광야

My mood is like a vast wilderness

我的心情就像是掉入了廣袤的荒漠

사람들은 이해

People don’t understand me

人們都不懂我

나도 몰래 가볼래

So I just wanna lose it without even knowing

所以我只想要無知的豁出去

 

취해라 취해 천국으로

Get drunk, get drunk, go to heaven

喝醉吧,喝醉吧,上天堂去吧

깨고 나면 지옥, 얼마

After I wake, I’m in hell, I don’t last long

醒來後的我像身陷地獄,我待不下去

지금 시금치 없는 뽀빠이

I’m like Popeye without spinach

我就像是沒吃菠菜的大力水手

나를 유혹하는 웃음 폭탄

The laughter bomb tempts me

微笑炸彈在引誘著我

 

Hey TAXI TAXI 데려가 줘요

Hey TAXI TAXI, take me away

計程車啊計程車,載我走吧

이곳은 너무 힘드니까

Because this place is too hard to be in

這地方已經容不下我

며칠 동안만이라도 있게

So I can at least breathe for a few days

至少給我幾天的時間喘口氣

진짜 이씨-

oh,really-

噢,該死的

 

맨정신이 힘들어

It’s hard for me to be sober

清醒這件事對我來說太難了啦

아무것도 수가 없어

I can’t do anything

我什麼都做不好

맨정신이 제일 싫어

I hate being sober

我討厭清醒的自己

없인 잠들 수가 없어

I can’t fall asleep without you

沒了你我根本睡不著覺

 

시간은 더럽게 가고 나이만 들어 죽은 살아

Time is so damn slow,I’m just growing old,

時間該死的慢慢流逝,我只是一直在變老

일은 더럽게 많은데 하고 싶은 하나도 없어

I live like I’m dead,I have so many damn things to do, but I have nothing that I want to do

活死人一樣的我,該做的該死的事情很多,真正想做的卻一件都沒有

 

 

Without you

Without you

沒了你

모든 두려워

everything is hard

一切都變得困難

네가 없인 깜깜한 밤이

Without you, this dark night

沒有你是黯淡無光的夜晚

차가운 세상이

this cold world

是冷漠的世界

너무 힘에 겨워

It’s too hard for me

對我來說真的太難熬了

 

Without you 아직도 이곳에 홀로 남아

Without you, I’m still left alone here

沒了你,我還是隻身等著你

하나만을 믿고 이렇게 기다리는

I’m waiting for you, only believing in you

我等著你,只相信你

내가 바보 같잖아 No No No

But I’m a fool, no no no

我就是個大傻瓜

 

맨정신이 힘들어

It’s hard for me to be sober

清醒這件事對我來說太難了啦

아무것도 수가 없어

I can’t do anything

我什麼都做不好

맨정신이 제일 싫어

I hate being sober

我討厭清醒的自己

없인 잠들 수가 없어

I can’t fall asleep without you

沒了你我根本睡不著覺

 
arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()