close

這首歌Ariana點名了許多前任的名字,

包括最近分手的Big Sean,和在今年不幸去世的Mac Miller等人。

雖然Ari因為這些愛戀而遍體鱗傷,

然而她也因此學到了什麼是「愛」。

 

[Verse 1]

Thought I'd end up with Sean

和大尚恩是徹底結束了
But he wasn't a match

但他不是燃起我寫這首歌興致的人

Wrote some songs about Ricky

之前我寫了些歌贈予瑞奇
Now I listen and laugh

現在聽那些歌我不禁會心一笑

Even almost got married

論及婚嫁的那個男人
And for Pete, I'm so thankful

就是你彼得,我真的很感激你

Wish I could say, "Thank you" to Malcolm

我希望我能對麥可說謝謝
'Cause he was an angel

因為他已經當天使去了

 

[Pre-Chorus]

One taught me love

有些人教會我愛情

One taught me patience

有些人教會我等待

And one taught me pain

有些人教會我傷痛

Now, I'm so amazing

現在的我是那麼無與倫比

I've loved and I've lost

曾經愛過也曾經失落
But that's not what I see

但我看見的不僅僅只有這樣

So, look what I got

我也看見我因此而得到的許多

Look what you taught me

看看你們都教會了我什麼

And for that, I say

對此我想說

 

[Chorus]

Thank you, next (Next)

謝謝你們,還有
Thank you, next (Next)

謝謝你們,還有
Thank you, next

謝謝你們,以及
I'm so fuckin' grateful for my ex

我真的他媽感激你們,我的前任們
Thank you, next (Next)

謝謝你們,還有
Thank you, next (Next)

謝謝你們,還有
Thank you, next

謝謝你們,以及
I'm so fuckin'—

我真的他媽

 

[Verse 2]

Spend more time with my friends

能花費更多時間在我朋友們身上

I ain't worried 'bout nothin’

我一點也不擔心

Plus, I met someone else

再加上我遇見過許許多多的人們


We havin' better discussions

我們之間的交流出奇地好
I know they say I move on too fast

我知道他們說我換男友的速度太快是什麼意思
But this one gon' last

但我保證這是最後一個
'Cause her name is Ari

他的名字就叫亞莉安娜
And I'm so good with that (So good with that)

能和他交往我感到非常開心

 

[Pre-Chorus]

She taught me love (Love

他教會我愛

She taught me patience (Patience)

他教會我等待

And she handles pain (Pain)

他面對傷痛不屑一顧

That shit's amazing (Yeah, she's amazing)

就是這麼一個美妙的存在

I've loved and I've lost (Yeah, yeah)

我愛過也失落過

But that's not what I see (Yeah, yeah)

但我從不這樣看待事情

Just look what I've found (Yeah, yeah)

看看我在這愛戀裡都找到了哪些人生寶藏

Ain't no need for searching, and for that, I say

不需要刻意尋覓,對此我想說

 

[Chorus]

Thank you, next (Next)

謝謝你們,還有
Thank you, next (Next)

謝謝你們,還有
Thank you, next

謝謝你們,以及
I'm so fuckin' grateful for my ex

我真的他媽感激你們,我的前任們
Thank you, next (Next)

謝謝你們,還有
Thank you, next (Next)

謝謝你們,還有
Thank you, next

謝謝你們,以及
I'm so fuckin' grateful for my ex

我真的他媽感激你們,我的前任們

 

[Post-Chorus]

謝謝你們,還有
Thank you, next 

謝謝你們,還有
Thank you, next

謝謝你們,以及
I'm so fucking—

我真的他媽

 

[Bridge]

One day I'll walk down the aisle

有天我會走上紅地毯


Holding hands with my mama

牽著我媽媽的手
I'll be thanking my dad

我會大聲向父親說聲謝謝
'Cause she grew from the drama

因為他我的成長多麼像場戲劇
Only wanna do it once, real bad

我一生只想使壞一次
Gon' make that shit last

這會是最後一次
God forbid something happens

上帝阻止它發生
Least this song is a smash (Song is a smash)

只少這首歌記載一切

 

[Pre-Chorus]

I've got so much love (Love)

我得到許多愛

Got so much patience (Patience)

也有許多為我等待的人們

I've learned from the pain (Pain)

從傷痛中獲益良多

I turned out amazing (Turned out amazing)

我變得更加無與倫比

I've loved and I've lost (Yeah, yeah)

我愛過也失落過

But that's not what I see (Yeah, yeah)

但我從不這樣看待事情

Just look what I've found (Yeah, yeah)

看看我在這愛戀裡都找到了哪些人生寶藏

Ain't no need for searching, and for that, I say

不需要刻意尋覓,對此我想說

 

 

[Chorus]

Thank you, next (Next)

謝謝你們,還有
Thank you, next (Next)

謝謝你們,還有
Thank you, next

謝謝你們,以及
I'm so fuckin' grateful for my ex

我真的他媽感激你們,我的前任們
Thank you, next (Next)

謝謝你們,還有
Thank you, next (Next)

謝謝你們,還有
Thank you, next

謝謝你們,以及
I'm so fuckin' grateful for my ex

我真的他媽感激你們,我的前任們

 
arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()