Anne-Marie的歌總是聽起來自由自在,

歌詞也相當的令人喜歡。

這首歌讓我想起來韓國女歌手IU的歌曲”Palette”

歌詞裡寫著自己想寫的東西,完全不受拘束。

你的人生,只有你自己可以決定,

多愛自己一點吧,在你能愛自己的時候。

 

[Chorus]

Don't feel like putting makeup on my cheeks

我並不覺得需要化妝來掩飾我臉上的小雀斑

Do what I wanna

只想隨心所欲

Love every single part of my body

我對自己全身上下都深感滿意

Top to the bottom

從頭倒腳無一不完美

I'm not a supermodel from a magazine, mmm-mmm

可能沒有雜誌封面超級模特的身材

I'm okay with not being perfect

但我對自己的不完美感到自在

'Cause that's perfect to me

因為這何嘗不屬於我的完美呢?

 

[Verse 1]

No matter where I go, everybody stares at me

無論我走到哪,大夥兒全盯著我看

Not into fancy clothes, I'm rocking baggy jeans

我不穿華麗衣裳,偏好穿著搖滾吊帶褲

Getting too close for comfort, but comfort is what I need

或許已接近邋遢邊緣,但我就愛這味

So I eat my body weight in chocolate and ice cream

用巧克力和冰淇淋來填充我的身材

Maybe I bite my nails and don't think before I speak

也許我喜歡咬指甲,講話也不三思而行

Don't fit in any crowd, don't ever get much sleep

不願同流合污,我從不一睡不起

I wish my legs were bigger, bigger than New York City

我希望自己的腿能更粗一點,比整個紐約還粗更好

And I'll love who I want to love, 'cause this love is gender-free

跟著我的感覺尋找愛情,這樣的愛才更加自由

 

[Chorus]

Don't feel like putting makeup on my cheeks

我並不覺得需要化妝來掩飾我臉上的小雀斑

Do what I wanna

只想隨心所欲

Love every single part of my body

我對自己全身上下都深感滿意

Top to the bottom

從頭倒腳無一不完美

I'm not a supermodel from a magazine, mmm-mmm

可能沒有雜誌封面超級模特的身材

I'm okay with not being perfect

但我對自己的不完美感到自在

'Cause that's perfect to me

因為這何嘗不屬於我的完美呢?

 

 

[Verse 2]

Sometimes I wake up late and don't even brush my teeth (Ugh)

偶爾我貪睡晚起,甚至連牙都不刷了

Just wanna stuff my face with leftover mac and cheese

就想看看我的臉上印著的口紅印和起司屑

You know I get depressed, are you impressed with my honesty?

你知道我有點抑鬱,說真的你對這樣的我還有意思嗎?

So I wear what I wanna 'cause I'm cool with what's underneath 

(Mmm)

我只穿我想穿的衣服喔,因為我自覺下半身的穿著很酷

I wanna kiss someone that I'll never see again

我想吻一下再也不會見面的人們

I wanna go somewhere and go there with all my friends

我想和朋友們一起去天涯海角

I wanna take my family to go and see Eminem

我要帶我的家人一起去看阿姆的演唱會

'Cause my sister's been in love with him since like we were 10

因為我和姊姊從十歲就愛上他了

 

[Chorus]

Don't feel like putting makeup on my cheeks

我並不覺得需要化妝來掩飾我臉上的小雀斑

Do what I wanna

只想隨心所欲

Love every single part of my body

我對自己全身上下都深感滿意

Top to the bottom

從頭倒腳無一不完美

I'm not a supermodel from a magazine, mmm-mmm

可能沒有雜誌封面超級模特的身材

I'm okay with not being perfect

但我對自己的不完美感到自在

'Cause that's perfect to me

因為這何嘗不屬於我的完美呢?

 

 

 

 
arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()