雖然說讓我愛上EDM的是Avicii,但這首堪稱EDM必聽歌曲其實也是一個因素之一。

我第一次聽這首歌時並不喜歡,因為那時我一點點的電音都不能接受,

但是我記得我當時就很喜歡他的歌詞。

因為我爸爸也很喜歡跟我說類似的話XD

雖然Swedish House Mafia已經解散了,但他們的歌曲始終是許多DJ的模板,

每首真的都是經典啊

但我現在看這首歌最喜歡的一句卻是”Up on the hill across the blue lake”

完全是因為我去北角的時候看到的真的是這樣的畫面呀(真心不騙)

 

IMAG0664.jpg

每次聽這首歌就彷彿身在那裏:”)

 

[Verse 1: John Martin]

There was a time I used to look into my father's eyes

小時候,我總是凝視著父親的雙眸

In a happy home I was a king I had a golden throne

在這充滿歡樂的家庭裡,我是個孩子王坐擁一切

Those days are gone, now the memories are on the wall

往日不再,這些回憶全變成照片掛在牆上

I hear the songs from the places where I was born

我突然聽見那首歌,從我出生的地方傳來

 

[Bridge: John Martin]

Up on the hill across the blue lake

穿過山丘上的那座湛藍色湖泊

That's where I had my first heartbreak

那便是我第一次嘗到心碎滋味的地方

I still remember how it all changed

我仍對種種改變耿耿於懷

My father said

父親卻說

 

[Hook: John Martin]

Don't you worry, don't you worry, child

別擔心,孩子

See heaven's got a plan for you

上天總有計畫的,祂會為你安排好你的人生

Don't you worry, don't you worry now

所以此刻你真的不需要憂心

Yeah!

 

[Verse 2: John Martin]

There was a time, I met a girl of a different kind

在我生命中,曾遇見一個與眾不同的女孩

We ruled the world, I thought I'll never lose her out of sight

我們統治整個世界,從未想過我有天竟會過著沒有她的人生

We were so young, I think of her now and then

我們年少輕狂,偶爾我卻會想起她的身影

I still hear the songs reminding me of a friend

我聽見那首歌,使我想起了這位老友

 

[Bridge: John Martin]

Up on the hill across the blue lake

穿過山丘上的那座湛藍色湖泊

That's where I had my first heartbreak

那便是我第一次嘗到心碎滋味的地方

I still remember how it all changed

我仍對種種改變耿耿於懷

My father said

父親卻說

 

[Hook: John Martin]

Don't you worry, don't you worry, child

別擔心,孩子

See heaven's got a plan for you

上天總有計畫的,祂會為你安排好你的人生

Don't you worry, don't you worry now

所以此刻你真的不需要憂心

Yeah!

 

[Bridge: John Martin]

See heaven's got a plan for you

上天總有計畫的,祂會為你安排好你的人生

 

[Hook: John Martin]

Don't you worry, don't you worry, child

別擔心,孩子

See heaven's got a plan for you

上天總有計畫的,祂會為你安排好你的人生

Don't you worry, don't you worry now

所以此刻你真的不需要憂心

Yeah!

 

arrow
arrow

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()