終於翻到了三部曲的最後一首曲子了

從這三首歌中,我們可以看見Mike從失落,重生,到感謝

失去的畢竟是失去了,但是活著的人還有許多可能,

就像歌詞中所寫的:

你無法怪罪生命為何要設計死亡這道關卡

正因為生命有限,我們的存在可能才有那麼一些些的意義,

決定權仍在自己,選擇怎麼活,是我們自己的課題。

 

[Verse 1]

 

Excuse me while I kiss the sky

別介意我親吻天空

Sing a song of sixpence, pocket full of lies

唱著把握生命,滿是謊言

Thinking I'm okay, but they're saying otherwise

裝的一切安好,否則人們會議論紛紛的

Tell me how I look but can't look me in the eyes

說著我看起來如何如何,卻無法看穿我的內心

Watching as I say this and then I do that

看著我的一舉一動

Telling them the old words but in a new rap

老話常談,加上新的饒舌

Then I change my mind up and make them lose track

我決定稍微改變一下,讓他們措手不及

Shit I'm inconsistent I thought they knew that

該死的是我以為他們明白我的善變

 

 

 

[Pre-Chorus]

Maybe I should be more grateful

也許我該學著感謝

That I had to watch it all come undone

我不得不看著我們的夢化為烏有

Holding so tight to the edge is painful

緊緊抓住的竟滿是苦痛

But I can't ignore it I know

我知道它將跟著我一輩子

 

 

 

[Chorus]

 

They're watching as I fall, they're staring as I go

人們看盡我的潮起潮落

I gave until my soul hurt, and never told them so

直到我的靈魂也傷透了,我也不曾說出口

They're watching as I fall, to somewhere down below

而人們只是眼睜睜看著我墮落,盪到谷底

But maybe I'm just falling, to get somewhere they won't

也許我只是一時的失足,為了下次崛起而落

 

 

 

[Verse 2]

 

Excuse me while I sympathize

別介意我的自憐

 

Singing with the fat lady tell me what's the time

我只是知道了我的生命即將結束在這個瞬間

(這句是形容失去Chester的寫照)

You know what it is not afraid to cross the line

生命中最不需要感到害怕的就是超越極限

Nothing is forever don't be mad at the design

也不必為生命的有限感到憤怒

Ask me if I can, I say I don't know

我只能說人生沒什麼事說得準

And honestly I buy that I can sound cold

而其實得到的也未必是最好的

Still upset from shit that's 15 years old

我仍然感到失落,從十五歲那年開始

I don't know what it takes to make me let go

我不知道該怎麼做才能讓我不再耿耿於懷

(抱歉,這三句我不太懂,有任何建議歡迎留言,謝謝。)

 

 

 

[Pre-Chorus]

Maybe I should be more grateful

也許我該學著感謝

That I had to watch it all come undone

我不得不看著我們的夢化為烏有

Holding so tight to the edge is painful

緊緊抓住的竟滿是苦痛

But I can't ignore it I know

我知道它將跟著我一輩子

 

 

 

[Chorus]

 

They're watching as I fall, they're staring as I go

人們看盡我的潮起潮落

I gave until my soul hurt, and never told them so

直到我的靈魂也傷透了,我也不曾說出口

They're watching as I fall, to somewhere down below

而人們只是眼睜睜看著我墮落,盪到谷底

But maybe I'm just falling, to get somewhere they won't

也許我只是一時的失足,為了下次崛起而落

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()