close

無意間在Spotify聽到這首超好聽的歌曲,立馬就翻譯啦XDD

出自Robin Schulz之手,來自德國,亦是一名DJ

「Robin Schulz」的圖片搜尋結果

這是一首與”One Night”歌詞有異曲同工之妙的歌曲,

“Someday you'll leave this world behind, so live a life you'll remember”

(有天你會遺忘這個世界,所以過個難以忘卻的人生吧)

同樣是父親告誡孩子的題材,歌詞相當感人,

Becky想起電影”Me Before You”裡的台詞:

“You only get one life, it's actually your duty to live it as fully as possible”

生命只有一回,事實上你有義務活得精采充實

 

 

Oh child, will you ever get by?

噢,孩子,你還再堅持嗎?

Will you listen to things I say?

你是否將我對你所說的一字一句聽進去了?

We don't know the difference from your wrong or right

是非對錯並沒什麼不同

We'll learn it along the way

重要的是我們是否從中學習

Oh child, will you drink in the night?

噢,孩子,你還是在夜晚喝得醉醺醺嗎?

Will you make all the same mistakes?

依然不停地犯相同的錯誤

Do you get around with chasing all the highs

還是在追逐那些遙不可及的夢

Forget all on your lowest day

遺忘了那段失意的日子

And I know that I can't pretend that I haven't had my regret

我知道我無法隱藏我的後悔

From the memories that I've kept, to the history I forget

那些縈繞我腦海的種種,和被我漸漸淡忘的歷史

Oh, my father before he left

噢,我父親離世之前

Oh, there's one thing I wish he said

我只期待他說

"Oh child, just do what you love, 'cause you won't get this life again"

親愛的孩子,做你想做的事吧,因為生命不會重來

Oh child, oh child, no, no, don't you worry

噢孩子,別擔心

Oh child, oh child, I know you'll be okay

噢,我知道你會好好的

Oh child, oh child, no you won't get this life again, yeah yeah

生命無法從頭來過

Oh child, oh child

親愛的孩子

 

Oh child, will you travel the world?

噢孩子,你會去環遊世界嗎?

And see all of the things I missed?

代替我看看那些被我錯過的人事物

You can tell me all about it when you're back

然後在你回到我身邊時,訴說旅途中的滴滴點點

Like I always did

就和我平常跟你說故事一樣

Oh child, maybe you can fall in love with a husband, or a wife

噢孩子,也許哪天你會愛上一個人,成為一位丈夫或是妻子

If you're happy when the road is getting rough

當你遭遇困境時我不知道你會如何看待

I'll be right there by your side

但我永遠都在你身旁

And I know that I can't pretend that I haven't had my regret

我知道我無法隱藏我的後悔

From the memories that I've kept, to the history I forget

那些縈繞我腦海的種種,和被我漸漸淡忘的歷史

Oh, my father before he left

噢,我父親離世之前

Oh, there's one thing I wish he said

我只期待他說

"Oh child, just do what you love, 'cause you won't get this life again"

“親愛的孩子,就做你想做的事吧,因為生命不會重來”

No, you won't get this life again, yeah yeah

人生只有一回,是啊

No, you won't get this life again yeah, ay yeah, ay yeah, ay yeah

永遠也無法從頭活一遍

 

Oh child, oh child

親愛的孩子

Oh child, oh child

噢,孩子

No, no, don't you worry

請別擔心

I know you’ll be okay

沒有我你還是能活得好好的

 

Oh child, will you know this song?

噢孩子,你知道這首歌嗎?

When I'm gone and I fade away

當我離去,漸漸消逝在世界上

Will you sing it back? I know it word for word

你會在我耳畔哼唱嗎?而我能逐字跟唱

Back to your child one day

將這段旋律印記在你的孩子身上吧

No no no, no non no don't you worry

千萬不要擔心

Oh child, oh child

孩子

No no no, don't you worry

別擔憂了

Oh child, oh child

我的孩子

I know you'll be okay

我相信你會好好的生活

Oh child, oh child

孩子啊

No you won't get this life again yeah yeah

生命不可能重新來過

Oh child, oh child

親愛的

No you won't get this life again yeah, ay yeah, ay yeah, ay yeah

你唯一能把握的只有這趟人生

 

arrow
arrow

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()