close

「norway nordkapp」的圖片搜尋結果

Hi, this is Maggie.

第一次是在電影大法官The Judge中聽到這首歌的,這些年來的聽這首Holocene的感受或多或少有異,但總有平和、孤獨的感受,而我在人潮中流散,在夜闌人靜時思索。

我常常想翻譯這首歌,但一直找不到好的言語形容,我想這正是詩人無價的原因,連結人類的語言、情感與自然。

Bon Iver 這首歌是在與自己的對話間看見生命與世界的價值,世界的廣闊遼遠裡顯得一個人的渺小與脆弱,。

由現在的場景懸想示現

莊子曾說: 獨與天地精神往來 ,

詩人里爾克也寫到: 誰此時沒有房子,就不必建造,誰此時孤獨,就永遠孤獨。

 

在孤獨裡才能清晰地看一切

 

"Someway, baby, it's part of me, apart from me"

不知怎的,寶貝,我感覺到身體部分不再屬於自己
You're laying waste to Halloween

眼睜睜看著萬聖節的狂歡一分一秒消逝
You fucked it friend, it's on its head, it struck the street

一切都搞砸了,朋友,
You're in Milwaukee, off your feet

乾枯的臥在床上,於秋季的密爾瓦基

[Pre-Chorus]
And at once, I knew I was not magnificent

這一刻,我終於認知到自己的渺小

[Chorus]
Strayed above the highway aisle

在高速公路上流浪
Jagged vacance, thick with ice

凹凸起伏的路上,有層厚厚的冰
I could see for miles, miles, miles

我能看見遙遠的地方

 

「insignificant」的圖片搜尋結果

 

[Verse 2]
3rd and Lake, it burnt away, the hallway

在威斯康辛的房子,已燒為灰燼,那走廊
Was where we learned to celebrate

是我們第一次學習狂歡的地方
Automatic bought the years you'd talk for me

自然地想起你說的話
That night you played me 'Lip Parade'

那晚妳為我奏一曲'Lip Parade'
Not the needle, nor the thread, the lost decree

這不僅是一首歌或一張專輯,這是我們終於找到的一條人生定律
Saying nothing, that's enough for me

不可言喻,一切就足夠了

[Pre-Chorus]
And at once, I knew I was not magnificent

這一刻,我終於認知到自己的渺小

[Chorus]
Hulled far from the highway aisle

在公路上遊走

Jagged vacance, thick with ice

凹凸起伏的路上,有層厚厚的冰
I could see for miles, miles, miles

我能看見遙遠的地方

 

[Verse 3]
Christmas night, it clutched the light, the hallow bright

聖誕節攫取街上的燈光,那空寂的明亮。
Above my brother, I and tangled spines

照在我兄弟、我和紊亂的樹枝上
We smoked the screen to make it what it was to be

我們抽著大麻,試著尋找原本的樣貌
Now to know it in my memory

現在明白它一直都存於我的回憶,無須外尋

 

[Pre-Chorus]
And at once, I knew I was not magnificent

這一刻,我終於認知到自己的渺小

 

[Chorus]
High above the highway aisle

俯瞰公路
Jagged vacance, thick with ice

凹凸起伏的路上,有層厚厚的冰
I could see for miles, miles, miles

我能看見遙遠的地

 

--------------------------------------------------------

Reporter : Relating to your lyrics, your song titles. I want to say they're all places. But what is "Holocene"?

Mr. Vernon: Yeah, yeah. Holocene. Holocene is a bar in Portland, Ore., but it's also the name of a geologic era, an epoch if you will. It's a good example of how all the songs are all meant to come together as this idea that places are times and people are places and times are... people? [Laughs.] They can all be different and the same at the same time. Most of our lives feel like these epochs. That's kind of what that song's about. "Once I knew I was not magnificent." Our lives feel like these epochs, but really we are dust in the wind. But I think there's a significance in that insignificance that I was trying to look at in that song.

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()