close

你是否也曾經回想著過去,想著如果會怎樣的問題?

 

當感情尚未完全抹去,我們的決定真的是正確的嗎?

我想著妳,妳想著我,卻打死不相往來。這樣真的是我們要的嗎?

把妳我的關係搞成僵局,真的值得嗎?

Kodaline的這首歌曲,延續與kygo合作的”Raging”的歌詞,

其實我們都還愛著彼此,其實我們仍為對方砰然,

只是我們的倔強導致了這樣的局面,

有的時候,或許讓步,是最好的選擇。

 

 

[Verse 1]
The stars in the pavement
路面上那一顆顆殞落的星子
Are washed up and jaded
全都一乾二淨,卻也疲憊不堪
There's blood on the streets of gold
血滴灑滿整條金色大街
A beautiful waitress
美麗可人的服務員
Who just couldn't make it
她們就是無法與妳匹敵
So far away from home
而我離家園好遠好遠
 
[Pre-Chorus]
Are you strong enough? Are you wise enough?
妳足夠堅強嗎?妳夠成熟充滿智慧了嗎?
Are you giving up? Will you disappear?
妳放棄了嗎?失望了嗎?
When it comes to me, I don't know you see
只要是關於我的一舉一動,我想妳根本不放在眼裡
I don't want to leave, but I can't stay
我從來都未想離開,卻也沒理由停留
 
[Chorus]
I don't know if it's worth it
我不知道這樣值不值得
Is it worth it? I don't know
值得嗎?我沒有答案
 
[Verse 2]
No one can see them
沒人能看見
The angels and demons
天使與魔鬼
Are testing how low you'll go
正品嘗著妳離去後的失落感
The sunsets and sunsets
日復一日
As dark as your heart gets
當妳的心墮入黑暗
It's best if you just say no
妥協或許是最好的辦法
 
[Pre-Chorus]
But are you strong enough? Are you wise enough?
妳足夠堅強嗎?妳夠成熟充滿智慧了嗎?
Are you giving up? Will you disappear?
妳放棄了嗎?失望了嗎?
When it comes to me, I don't know you see
只要是關於我的一舉一動,我想妳根本不放在眼裡
I don't want to leave, but I can't stay
我從來都未想離開,卻也沒理由停留
 
[Chorus]
I don't know if it's worth it
我不知道這樣值不值得
Is it worth it? I don't know
值得嗎?我沒有答案
 
[Bridge]
I don't know, if I want it or if I don't
我不知道,這到底是不是我所想要的結果
I don't know
我沒有想法
I don't know if it's fine now or if it's not
這樣到底對還不對?
 
[Chorus]
I don't know if it's worth it
我不知道這樣值不值得
Is it worth it? I don't know
值得嗎?我沒有答案
arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()