當時聽這首歌覺得很煩,因為一直咪禿逼咪禿逼”…XD

不過也許這就是所謂的強迫置入腦海的旋律吧

當鄉村碰上電子舞曲早已被Avicii發揮的淋漓盡致啦(濃濃的備感驕傲XD)

而唱這首歌曲的Florida Georgia Line也就是唱”Let Me Go”的鄉村音樂團體,

所以我還蠻記得他們的聲音(好啦鄉村樂就是這樣)

Bebe Rexha合作真的是意想不到啊

但這樣的組合其實一點也不違和,反而有種奧妙的感受

歌詞部份我也很喜歡呢!

Hope you enjoy as I translated it.

 

[Verse 1: Florida Georgia Line]

Baby, lay on back and relax

寶貝,躺下來歇會兒吧

Kick your pretty feet up on my dash

用妳窈窕的雙腳輕輕地碰著我的

No need to go​ nowhere fast, let's enjoy right here where we at

別想著該往哪去,讓我們享受這刻

 

[Pre-Chorus: Florida Georgia Line]

Who knows, where this road is supposed to lead?

天知道我們將奔向何地?

We got nothing, but time

反正時間屬於年輕的我們

As long as you're right here next to me, everything's gonna be alright

只要妳在我身旁,親愛的,沒什麼事過不去

 

[Chorus: Florida Georgia Line]

If it's meant to be, it'll be, it'll be

如果這是命運的安排,那麼該發生的就會發生

Baby, just let it be

寶貝,隨緣吧

If it's meant to be, it'll be, it'll be

如果我們該在一起,自然而然就會在一起

Baby, just let it be

寶貝,那就這樣吧

So won't you ride with me, ride with me?

何不與我一同馳騁?

See, where this thing goes

妳瞧,事情會變得如何

If it's meant to be, it'll be, it'll be

倘若我們天生一對,那麼終究會走到最後的

Baby, if it's meant to be

親愛的,命運不過如此

 

[Verse 2: Bebe Rexha]

I don't mean to be so uptight

我也不是刻意要這麼緊張兮兮

But my heart's been hurt a couple times by a couple guys, that didn't treat me right

但我的心曾被幾個爛人傷過,他們毀了我

I ain't gon' lie, ain't gon' lie

我決定不再說謊話

'Cause I'm tired of the fake love, show me, what you're made of

我受夠了虛假的愛,請你直接說白了你是怎樣的人吧

Boy, make me believe

親愛的,讓我重拾對愛情的信念

 

[Pre-Chorus: Florida Georgia Line]

But hold up, girl, don't you know you're beautiful?

我會的,女孩,但首先我想說妳的美麗無與倫比

And it's easy to see

這多麼顯而易見啊

 

[Chorus: Bebe Rexha & Florida Georgia Line]

If it's meant to be, it'll be, it'll be

如果這是命運的安排,那麼該發生的就會發生

Baby, just let it be

寶貝,隨緣吧

If it's meant to be, it'll be, it'll be

如果我們該在一起,自然而然就會在一起

Baby, just let it be

寶貝,那就這樣吧

So won't you ride with me, ride with me?

何不與我一同馳騁?

See, where this thing goes

妳瞧,事情會變得如何

If it's meant to be, it'll be, it'll be

倘若我們天生一對,那麼終究會走到最後的

Baby, if it's meant to be

親愛的,命運不過如此

 

[Post-Chorus: Bebe Rexha & Florida Georgia Line]

So c'mon, ride with me, ride with me

來吧,與我一同追逐

See, where this thing goes

讓我們一起看看未來長的什麼樣子

So c'mon, ride with me, ride with me

和我一同馳騁人生旅途

See, where this thing goes

然後一同看著事情的發展

Baby, if it's meant to be

寶貝,也許我們命中注定

 

[Bridge: Bebe Rexha & Florida Georgia Line]

Maybe we do

可能我們琴瑟和鳴

Maybe we don't

可能我們分道揚鑣

Maybe we will

也許我們並肩前進

Maybe we won't

也許我們各奔東西

 

[Chorus: Bebe Rexha & Florida Georgia Line]

But if it's meant to be, it'll be, it'll be

但不管如何,會來的總會來

Baby, just let it be (take it, baby)

寶貝,別想太多

If it's meant to be, it'll be, it'll be (c'mon)

會發生地躲也躲不了

Baby, just let it be (let's go)

寶貝,就隨順吧

So won't you ride with me, ride with me?

何不與我共同持馳騁,並肩同行?

See, where this thing goes

讓我們一起看看事情如何演變

If it's meant to be, it'll be, it'll be

倘若我們天生一對,那麼終究會走到最後的

Baby, if it's meant to be

親愛的,命運不過如此

 

[Outro: Bebe Rexha & Florida Georgia Line]

If it's meant to be, it'll be, it'll be

命運怎麼走,我們就隨著它前行

Baby, if it's meant to be

寶貝,搞不好我們就是命中註定

If it's meant to be, it'll be, it'll be

總之就隨著緣分走吧

Baby, if it's meant to be

寶貝,命運就是這麼一回事

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()