你問,“若我離去,我留下什麼?”

我說,“你留下,種種值得我回憶起你的理由啊,Chester…”

 

這首歌一度是我最喜歡的歌,小時候我聽不懂也看不懂歌詞,

只聽到Leave out all the rest…就一直重複唱著這句,

現在我長大了,能聽懂看懂你寫的歌了,

你卻說,我並不在乎永遠,

將你留在記憶深處,是你想要的吧,

永恆的記憶遠遠比生命的長短重要,而我記住你了,

即便,你從來不是那個我們所想像的英雄…

 

 

I dreamed I was missing

我夢見,我消失在這世上

You were so scared

你心驚膽戰

But no one would listen

卻沒有人願意聽你訴說

'Cause no one else cared

誰在乎啊

 

After my dreaming

夢醒時分

I woke with this fear

還參雜著濃濃懼意

What am I leaving

若我就此離去了呢?

When I'm done here?

我究竟留下些什麼?

So if you're asking me

若你問我

I want you to know

我會說

 

When my time comes

當我大限到來

Forget the wrong that I've done

請忘記我的過錯

Help me leave behind some

只謹記那些

Reasons to be missed

我值得你懷念的種種

And don't resent me

請別慍怒,或者責備我

And when you're feeling empty

我的離去,也許讓你感到失落無助

Keep me in your memory

但我會一直在你的記憶深處

Leave out all the rest

所以忘了那些所謂的永恆吧

Leave out all the rest

因為那從來不是我所追求的

 

Don't be afraid

別害怕驚慌

I've taken my beating

我已用盡力氣,活過這一回

I've shared what I've made

分享過我的每個榮耀

I'm strong on the surface

表面上我看似堅強無比

Not all the way through

但那從來都不是真的

I've never been perfect

我始終不是個完美的人

But neither have you

但我知道沒有人完美無缺

 

So if you're asking me

所以如果你問我

I want you to know

我要你知道…

 

When my time comes

當我大限到來

Forget the wrong that I've done

請忘記我的過錯

Help me leave behind some

只謹記那些

Reasons to be missed

我值得你懷念的種種

And don't resent me

請別慍怒,或者責備我

And when you're feeling empty

我的離去,也許讓你感到失落無助

Keep me in your memory

但我會一直在你的記憶深處

Leave out all the rest

所以忘了那些所謂的永恆吧

Leave out all the rest

因為那從來不是我所追求的

 

Forgetting all the hurt inside

忘卻心底的疼痛

You've learned to hide so well

為了我,你裝的堅強

Pretending someone else can come

我卻深信,生命中有那麼一個人

And save me from myself

他能拯救我,從困境中拉我一把

I can't be who you are

只是很遺憾的,我無法成為你希望我所成為的人

 

When my time comes

當我大限到來

Forget the wrong that I've done

請忘記我的過錯

Help me leave behind some

只謹記那些

Reasons to be missed

我值得你懷念的種種

And don't resent me

請別慍怒,或者責備我

And when you're feeling empty

我的離去,也許讓你感到失落無助

Keep me in your memory

但我會一直在你的記憶深處

Leave out all the rest

所以忘了那些所謂的永恆吧

Leave out all the rest

因為那從來不是我所追求的

 

Forgetting all the hurt inside

忘卻心底的疼痛

You've learned to hide so well

為了我,你裝的堅強

Pretending someone else can come

我卻深信,生命中有那麼一個人

And save me from myself

他能拯救我,從困境中拉我一把

I can't be who you are

只是很遺憾的,我無法成為你希望我所成為的人

I can't be who you are

我永遠都不會是,你所想的那種人

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()