close

Coldplay的新歌,收錄在新專輯《萬花筒Kaleidoscope》裡,

(7/14即將上市!!)

這首歌聽起來和之前發表的" Hypnotised”風格較接近,

有種超托世俗,標新立異的感覺,

而中間有段鋼琴旋律我覺得跟”Paradise’’很像,

歌詞依舊美麗不已,

即便世界已顛倒是非,瀕臨毀滅,

愛,卻仍是宇宙的真理。

 

One, two, three

 

[Verse 1]

Fish fell out of water

魚兒游出了水面

Bird stuck on the ground

鳥兒在地面翱翔

Chaos giving orders

混亂成了新秩序

Everything is upside down

一切都沒了邏輯

The whole world on a flight path

這世界庸庸碌碌

I wonder where they'll go, ah

究竟要往哪裡走

Trouble's on the outside, I know

世間是如此混亂

 

[Chorus]

But now, all I can think about is you

只不過現在我腦海裡只有你

All I can think about is you

只有你的身影

If all that I’m on earth to do

若世上只剩我一人

Is solo, then what a lone poor shoe

只剩下我隻影獨白

I want to walk in a two

那我最大的渴望是,能有另一個配角陪伴我

 

Go

走吧

It's all I can

這是我唯一的心願

It's all I can do

我唯一想做的

 

[Outro]

Everything is falling all around you

我只想靜靜地陪在你身邊

It’s all I can do

這是我唯一所憧憬的

All I can think about is you

腦海裡只有你

It’s all I can

我唯一的渴望

All I can think about is you

全關於你

Love is the only thing left that’s true

愛是唯一留下,永恆不滅的道理

arrow
arrow

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()