close

「Forever and Ever Amen」的圖片搜尋結果

 

 

 

Hi,大家好:)

 

520快到了,請別誤會,我永遠都不是個會過這樣日子的人。

 

Anyway,在此我想介紹一首我很喜歡的歌,

 

Randy Travis 的 Forever and Ever Amen。

 

祝福天下有情人,終成眷屬。(抄襲廣告台詞?!)

 

 

在此我也不免俗地套用一下樂府詩中的句子,

 

 

上邪!我欲與君相知,長命無絕衰。

山無陵,江水為竭,冬雷震震,夏雨雪,天地合,乃敢與君絕!

 

 

好,其實事情沒有這麼誇張

 

我知道這首歌純粹因為我們家鄉村音樂太氾濫了...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

You may think that I'm talking foolish


你或許認為我在說蠢話


You've heard that I'm wild and I'm free


你想必聽說我是個放蕩不羈的單身貴族


You may wonder how I can promise you now


你大概很疑惑,但我現在能向你保證


This love that I feel for you always will be


我永遠會保持這份對你滿滿的愛


But you're not just time that I'm killin'


你不是個殺時間用的替代品


I'm no longer one of those guys


我與外頭那些情場騙子不同


As sure as I live, this love that I give


只要我活在世上的一天,我的這份愛


Is gonna be yours until the day that I die


將永遠屬於你


 

Oh, baby, I'm gonna love you forever.


噢,寶貝,我將永遠愛你。

 

Forever and ever, amen

 

永遠不變,阿們。


As long as old men sit and talk about the weather


只要男人們仍談論著天氣


As long as old women sit and talk about old men

 

只要女人們談論男人


 

If you wonder how long I'll be faithful


如果你懷疑我能維持這份忠心多久


I'll be happy to tell you again


我樂意再次告訴你


I'm gonna love you forever and ever

 

我將永遠愛你


Forever and ever, amen


至死不渝,阿們。


 

They say time take its toll on a body


他們說時間使肉體敲響喪鐘


Makes a young girl's brown hair turn gray


使年輕女孩的秀髮蒼白


Well, honey, I don't care, I ain't in love with your hair


但,甜心,我不在乎這些,我又不是和你的頭髮談戀愛

 

And if it all fell out, well, I'd love you anyway


如果它們全部掉光,(聳肩),我依舊愛你

 

 

They say time can play tricks on a memory


他們說老了會有阿茲海默症


Make people forget things they knew


使人們忘記他們熟悉的事物


Well, it's easy to see it's happenin' to me


XD,這很明顯的,已經降臨到我身上了


I've already forgotten every woman but you


我早遺忘其他女人,我心中只有你

 

 

Oh, darlin', I'm gonna love you forever

 

噢,親愛的,我將永遠愛你


Forever and ever, amen


至死不渝,阿們

 

As long as old men sit and talk about the weather


只要男人們仍談論著天氣


As long as old women sit and talk about old men

 

只要女人們談論男人

 

 

If you wonder how long I'll be faithful


如果你懷疑我的忠心能持續多久?


Well, just listen to how this song ends


那你就耐心將這首歌聽完

 

I'm gonna love you forever and ever

 

我將永遠愛你


Forever and ever, amen


至死不渝,阿們。

 

I'm gonna love you forever and ever

 

我將永遠愛你

 

Forever and ever, forever and ever

 

永遠愛你


Forever and ever, amen

 

至死不渝

 

maxresdefault.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()