父母的愛,是我們永遠無法回報的。

這首When I Pray For You是首充滿父母對子女的舐犢之愛,

當我們逐漸長大,漸漸地不再依靠父母,

那是他們對我們的期望,期望我們獨立成長,

但另一方面他們也期待我們能適時回家看看逐漸年老的他們,

希望大家都能當個孝順父母的子女,

畢竟父母的愛,昊天罔極...

這首歌同時也是電影''The Shack"(心靈小屋)的主題曲喔!!

 

 

I talk to God about you

我第一次跟上帝提及你

And I ain't even met you yet

那時你甚至還未來到我的生命

Everybody's waitin' on you here

大家都期待你的到來

I can't wait to feel your heart beat

我等不及聽見你的心跳聲

When I lay you on my chest

當我輕輕的將你靠在我的胸膛

I'm already holding back my tears

我壓抑著我的淚水

I wanna be the dad that my dad was

我期望當一名稱職的父親,和我的父親一樣

I hope that I don't mess this whole thing up

我希望我永遠不會把事情搞砸

I pray you love like your momma

我祈禱你懂得愛,就和你的母親一樣

And you forgive just like she does

懂得寬恕,就和她一樣

And when this life knocks you down

當人生不太順利,擊倒了你

I hope you get down on your knees

我希望你能靠自己的力量站起來

Cause that's what I do, that's what I do

因為我也是如此,我也是這樣走過來的

When I pray for you

我為你祈禱

Oh, and I pray for you

噢,我會為你祈禱

I know you're gonna grow up some day

有天你也會長大

But don't forget to take your time

但請你別忘了

And take the time to call back home

別忘了有時間記得常常回家

It ain't always gonna be easy

忙碌只是藉口

It ain't always gonna be fair

人生不是公平的

I know you ain't always gonna need me

我知道你不會一直需要我

But I promise that I'll always be there

但我仍答應你我會一直等著你

I pray you love like your momma

我祈禱你懂得愛,就和你的母親一樣

And you forgive just like she does

懂得寬恕,就和她一樣

And when this life knocks you down

當人生不太順利,擊倒了你

I hope you get down on your knees

我希望你能靠自己的力量站起來

Cause that's what I do, that's what I do

因為我也是如此,我也是這樣走過來的

When I pray for you

我為你祈禱

Oh, and I pray for you

噢,我會為你祈禱

I talk to God about you

我向上帝提到了你

When everything around me breaks

當我周遭一切都不再符合邏輯

I look up and hear him say

我聽見祂說

Love like your momma

我祈禱你懂得愛,就和你的母親一樣

And forgive just like she does

懂得寬恕,就和她一樣

And when this life knocks you down

當人生不太順利,擊倒了你

I hope you get down on your knees

我希望你能靠自己的力量站起來

Cause that's what I do, that's what I do

因為我也是如此,我也是這樣走過來的

When I pray for you*3

我會一直為你祈禱

arrow
arrow

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()