這首歌敘述一個女孩因一時的害怕遲疑逃離了家鄉,

逃離了她的愛人身邊,

她花了好長的一段時間追逐與逃脫,

歷經了陌生人異樣的眼光,

最終還是選擇回到家鄉,

回到了男孩的身邊。

那些誓言與承諾似乎過於沉重,

然而也唯有愛,

才能改變一切啊~~

 

When you left this town, with your windows down

當你搖下車窗 馳騁離開這個小鎮

And the wilderness inside

你狂野之心卻絲毫未減

Let the exits pass, all the tar and glass

在焦油與碎玻璃之中 試著找到逃脫的出口  

'Til the road and sky align

直到道路再次連接天際

The strangers in this town,

小鎮裡來了許多陌生臉孔

They raise you up just to cut you down

他們對你的鼓舞 不過是想挫挫你的銳氣

Oh Angela it's a long time coming

Angela過了好久才又出現在這裡

And your Volvo lights lit up green and white

你的Volvo車亮起了綠色與白色的閃光燈

(隱喻Angela的心如同車燈的閃爍照投射在男孩的心上)

With the cities on the signs

就如同城市的交通號誌永遠閃爍

But you held your course to some distant war

但你卻憑藉單薄的軀殼面對永無止境的戰爭

In the corners of your mind

這樣的困境一直存在你心中的吧

From the second time around

能不能再給我第二次機會

The only love I ever found

讓我親口告訴你 你就是我心所向

Oh Angela it's a long time coming

Angela 好久沒見到妳了

 

 

Home at last

你最終找到你的歸屬了嗎

Were you safe and warm in your coat of arms

你是否安然無恙 是否有雙手臂溫暖你

With your fingers in a fist

有雙你能夠交付的雙手

Did you hear the notes, all those static codes

你能聽見藏在那些音符裡我所傳達給你的密語嗎

In the radio abyss?

他們就藏在廣播中的雜訊裡

 

Strangers in this town,

小鎮裡的人全素不相識

They raise you up just to cut you down

他們鼓勵著你卻只能使你更加沮喪

Oh Angela it's a long time coming

Angela 好久不見了啊

Oh Angela spent your whole life running away

她花了一生的時間在逃離

 

Home at last

家的歸屬

Home at last

你回到家了嗎

 

Vacancy, hotel room, lost in me, lost in you

悵然若失 在飯店的房間裡 我曾迷失 曾失去你

Angela, on my knees, I belong, I believe

Angela 再次傾心與我 再次屬於我 成為我的真理

 

Home at last

找到歸屬

Home at last

我就是 你的歸屬

 

Mmm…

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()