Hi.我是Maggie。

 

 

關於這首Gavin James 的Nervous

 

這感覺像"暗戀"的歌,

 

因為主角(假設是女生)每次看到心上人,她就高興地唱歌,

 

而且都很緊張,還一直發抖:)

 

"沒有你在我身邊時,冬天更寒了(默默唱著孤單的曲子)

 

當我知道你對我沒感覺,我也不願說"我愛你"來糾纏"

 

對方可能只是玩玩,而主角也不想太一廂情願

 

所以這是有"賞味期限"。

 

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

I promise that I'll hold you when it's cold out

我會在寒冷時,緊緊握住你的手
And we'll lose our winter coats in the spring

春天來臨,我們脫掉厚重的大衣
'Cause lately I was thinking I never told you

最近有些事掠過腦海----我從沒和你表明
That every time I see you my heart sings

每次的見面,我內心就快樂地哼起小調
'Cause we lived at the carnival in summer

這是我生命中的仲夏嘉年華
Scared ourselves to death on a ghost train

我們一起坐驚嚇列車
And just like every ferris wheel stops turning

但我也清楚,沒有摩天輪會永遠轉著,沒有不散的筵席
Oh, I guess we had an expiration date

感情畢竟也有賞味期限
So I won't say I love you, it's too late

我永遠不會說我愛你,因為太遲了

 

'Cause every time I saw you I got nervous

每次看到你,我都很緊張
Shivering and shaking at the knees

從頭到腳顫抖
And just like every song I haven't heard yet, no

你像我沒聽過的曲子
I didn't know the words in front of me

每次的相遇都支支吾吾
In front of me

不知所措

 

Oh, but I don't wanna know

但我不想知道
But who will take you home

誰和你走
Who will take you home

誰將伴你一生
Who will take you home

誰給你幸福快樂
If I let you go

當我們分開後

 

And now that you're on someone else's shoulders

如今你有新的依靠
The winter winds are colder on my own

形影相弔下,北風更加冷冽
Maybe we will meet when we get older

也許長大後我們能會面
Maybe we won't

或者我們不會再見了
So I won't say I love you if you don't,

所以若你對我沒有一絲感覺,我也不會做聲
No, you don't

(苦笑)你不曾愛過我
So I won't say I love you if you don't

我不會說我愛你了

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    beckyxmaggie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()